Vandaag de tweede serie Colorlab uitgevoerd. Een spannende zwarte doos om binnen te stappen was nu niet mogelijk, maar spelen met licht en kleur kan ook goed in Reggio-stijl op de liggende lichtbak. Het ‘gesloten circuitje’ bleef daarbij een mooi element om alle handelingen uitvergroot te bekijken (zie vorige post). En een leuke kennismaking met een ‘afstandsbesturing’. Hier dit, daar dat, met subtiele verschillen – de kinderen bekeken heel aandachtig hun knipsels, verschuivingen en samengevoegde constructies op de monitor en in het echt. Kleine aanwijzingen werden naadloos opgenomen in de eigen acties. Ik voelde me weer helemaal thuis. Werken met kleuters is erg inspirerend (en ik heb het veel gedaan). Ontdekkingen werden veelal vriendelijk en ook wel eens dwingend aan elkaar doorgegeven. Veel samenwerking, van elkaar leren, kopiëren, hardop denken. En dat ik nu in kleine groepjes van vijf kinderen moest werken in verband met de ruimte bleek voordelig voor de conversatie.

Ik ga deze Colorlab-lessen zeker verder uitbouwen. Denk aan een vorm rond een uitleen-‘kit’, met een les vooraf en een doe-bespreking na. En voor elke situatie een gepaste oplossing. burghtbevo#Colorlab_Kleuters_B

Your browser doesn’t support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Print Friendly, PDF & Email

Sprenger Media Educatie / Maarten Sprenger - Wordpressdesign
Bombax Theme designed by itx